Мода 40-х років: революційний стиль післявоєнної епохи

Епоха сорокових років XX століття виявилася чітко розділеною на дві половини Другою світовою війною: перша половина десятиліття пройшла під знаком поневірянь і злигоднів воєнних років, зате друга ознаменувалася справжньою революцією в моді - чи не більш значущою, ніж революція, колись вироблена легендарної Коко Шанель.

Мова йде про знаменитої колекції New Look, представленої французьким кутюр'є Крістіаном Діором і по цю пору що залишається не тільки символом нової надії післявоєнної епохи, але й зразком для наслідування, до якого регулярно звертаються багато сучасні дизайнери.

Мода Другої світової війни


Зрозуміло, в роки Другої світової війни жінки вже не могли дозволити собі витрачати статки на модний одяг - відразу з кількох причин. По-перше, найжорстокіша економія буквально на всьому, якою змушені були дотримуватись усі втягнуті у воєнні дії країни, позначилася на повсякденному житті жінок - системою купонів, введеної в ряді країн Європи і США, суворо обмежувалося придбання не лише одягу, але навіть їжі. Більш того, з метою економії матеріалів та фурнітури на початку сорокових років, в самий розпал Другої світової війни, в США і Великобританії були введені особливі закони, що обмежують творчу свободу дизайнерів - відтепер їм пропонувалося випускати виключно практичні моделі і економити на тканинах.

Немає нічого дивного в тому, що буквально за пару років найпоширенішою одягом не тільки в армії, але і в громадянському суспільстві стала військова уніформа - її можна було побачити не тільки на чоловіках, але і на жінок. Суворі військові костюми жінки одягали, навіть вирушаючи в кінотеатр або ресторан, підкреслюючи свою приналежність до армії і готовність жертвувати всім заради перемоги.

1 червня 1941 у Великобританії була введена система купонів, яка торкнулася і одягу. Аналогічна система трохи пізніше, в 1942 році, почала діяти і в США. Влада Великобританії, прагнучи до економічному витрачанню матеріалів, ввели заборону на використання «зайвих» прикрас одягу, гудзиків, кишень і навіть ниток! Британським дизайнерам довелося діяти строго в рамках програми військової економії, однак навіть у таку складну для модної індустрії епоху знайшлися таланти, які зуміли задовольнити потреби жінок у стильному одязі. У результаті на світ з'явилася особлива «військова» колекція, куди увійшло 34 предмета жіночого одягу - наіекономічнейшіх з точки зору виробництва і пізніше офіційно схвалених Міністерством торгівлі Великобританії.

Одяг, представлена британськими дизайнерами, слідувала загальному тренду мінімалізму, обумовленого військовими нестатками: плечі були суворими, квадратними, спідниці - короткими, використання тканин - мінімальним. Створюючи такий одяг, дизайнери економили на всьому - і навіть на гудзиках, кількість яких було зведено лише до трьох. Позбулися жіночі костюми та сукні і манжет.


Нова ера і New Look

12 лютого 1947 став знаменним днем для світу моди: Крістіан Діор представив свою першу колекцію жіночого одягу сезону весна-літо 1947 в салоні Christian Dior на авеню Монтень. Що цікаво, спочатку представлені Діором дві лінії носили назви «Corolla» і «Eight», а під назвою «New Look» увійшли в історію завдяки очолювала в той час Harper's Bazaar Кармел Сноу. Влучно і чітко описавши колекцію як «новий образ», Сноу, тим самим, стала «хрещеною матір'ю» легендарного New Look.

Нові образи, запропоновані Крістіаном Діором, разюче відрізнялися від строгого мінімалізму воєнних років: пишні, довгі спідниці, підкреслена груди, тонка талія - класичний силует «пісочного годинника», доведений до елегантного максимуму.

Зрозуміло, таке екстравагантне і зовсім нерозумне, на думку більшості, витрачання тканин Крістіаном Діором призвело до справжнього скандалу - влада США і Великобританії розкритикували непрактичні творіння Діора. Однак критика не зупинила численних прихильниць New Look: зовсім скоро в елегантних сукнях з колекції Діора почали з'являтися навіть королівські особи. Популярність New Look ознаменувала кінець епохи військової економії - слідом за Діором новому тренду почали слідувати і інші європейські дизайнери.

Тетяна Смирнова
Женский журнал Женский клуб - красота, мода, здоровье