Основи і правила дрес-коду

Дрес-код - це форма одягу та принципи її носіння при відвідуванні різних заходів, закладів, подій. Словосполучення походить від англійського dress-code, що в перекладі означає «кодекс одягу».
Англійський термін швидко завоював популярність і став вживатися в країнах усього світу. Правила дрес-коду зазвичай позначають норми носіння одягу в офісі. Насправді, це поняття ширше, і свої правила можуть мати люди різної національності, роду занять, релігії, соціального класу, сексуальної орієнтації і сімейного стану.

Репутація компанії залежить, в тому числі, і від зовнішнього вигляду її співробітників, який часом відіграє вирішальну роль у встановленні довіри споживачів і ділових партнерів до самої фірми. Найчастіше знайомство з компанією починається зі спілкування з конкретним службовцям, одяг і зовнішній вигляд якого, перш за все, говорить про повагу до потенційних клієнтів. Тому дрес-код компанії, який показує і стан справ фірми в цілому, вкрай важливий і є природним продовженням корпоративної культури і невід'ємною частиною бренду.

На заході у великих корпораціях ділової дрес-код може висувати досить жорсткі вимоги. У контракті присутні кілька сторінок з детальним описом одягу співробітника, в тому числі і складу матеріалу, з якого вона виготовлена. Наприклад, в головному офісі ООН цілком законно співробітницю, проігнорувала жіночий дрес-код, можуть змусити змінити колготки на, скажімо, більш вдалі за кольором.

Втім, щоб виправдати зайву жорсткість дрес-коду, офіс працівника може бути оснащений кондиціонером, завдяки чому навіть в жарку пору року можна відчувати себе добре в брючному костюмі з довгим рукавом. Висока оплата праці також робить службовців більш терпимими до строгості дрес-коду.

Поки в країнах колишнього СРСР правила дрес-коду в основному застосовують до одягу для заходів, успіх яких може залежати і від зовнішнього вигляду співробітників. Це можуть бути відкриті корпоративні вечірки, ділові переговори, в ході яких можуть прийматися важливі рішення.

Найчастіше регламентується офісний дрес-код - стиль одягу і список неприйнятних для носіння речей працюють в офісі співробітників. Дрес-код жінок, як правило, забороняє низько сидячі брюки, топи з оголеним животом, міні-спідниці, шорти, прозорий одяг, глибокі декольте, спортивний одяг, капці.

Вимогливий корпоративний дрес-код поки можна зустріти тільки в ресторанах і банках. Правда, судячи з того, що керівники організації після поїздок до зарубіжних партнерів, все частіше прагнуть запровадити у своїй компанії подібну культуру носіння одягу, дрес-код поступово входить у моду.

Жіночий дрес-код основи (деякі різновиди кодів):
1. Formal, Full dress - рекомендуються бальні сукні
2. Semi-formal, Smoking - вдень вирішуються коктейльні сукні, ввечері - вечірні.
3. Informal - діловий костюм.
4. Smart casual - допустимі джинси, слакси або спідниця з водолазкой або блузкою; можливі куртка, светр, піджак, ремінь; туфлі або черевики взувалися на панчохи, шкарпетки або колготки. Можливі сережки, якщо вони поєднуються з рештою одягом.
5. Business casual, Country Club - тканинні брюки, довгі шорти або капрі з поло.

www.jlady.ru